مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 15:152023-12-28پزشكي

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در «پویش ملی سلامت»


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: از 20 آبان تاکنون شاهد مشارکت 65 درصدی مردان و 35 درصدی زنان کشور در «پویش ملی سلامت» بوده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامکت خبرگزاری فارس، کوروش اعتماد در گفتگوی زنده با شبکه خبر، گفت: بیش از 5 میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت در مرحله پیش ابتلا به پرفشاری خون و بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر نیز در مرحله پیش ابتلا به دیابت شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: مداخله به موقع برای این افراد می تواند از بروز دیابت و پرفشاری خون در آن ها جلوگیری کرده یا روند درمان شان را تسهیل کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، اظهار کرد: مشارکت 65 درصدی آقایان در پویش ملی سلامت امیدوار کننده بوده و از بانوان کشورمان نیز می خواهیم که پوشش 35 درصدی خود در این پویش را ارتقا ببخشند.

اعتماد اعلام کرد: بیشترین گروه سنی مشارکت کننده در پویش ملی سلامت تاکنون گروه سنی 35 تا 45 سال بوده که انتظار داریم با توجه به اهداف پویش، تمام افراد بالای 18 سال کشور در پویش شرکت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فعال ترین استان ها در این پویش از نظر بیشترین تعداد غربالگری انجام شده استان های فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و ارومیه هستند که بالای یک میلیون نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در «پویش ملی سلامت»

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در «پویش ملی سلامت»