مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 05:002024-01-14سياسي

پویش ملی سلامت؛ آگاهی زودهنگام و اقدام بهنگام


یکی از ابزار های مهم ارتباطات و آگاهی بخشی برای ارتقای سلامت جامعه، پویش های (کمپین) سلامت و استفاده از رسانه های گروهی مخصوصا شبکه های اجتماعی است.

این مهم در سال های اخیر از دیدگان سیاست گذاران و برنامه ریزان نظام سلامت کشور پنهان نمانده و هرازگاه شاهد برگزاری کمپین های کوچک و بزرگ، ملی یا منطقه ای با عناوین و اهداف مختلف بوده ایم؛ از بسیج ملی واکسیناسیون علیه فلج اطفال در سال های دور تا بسیج ملی کاهش مصرف نمک و مصرف نمک یددار، بسیج ملی فشارخون در سال 1398، به دنبال آن پویش ملی مقابله با کرونا در سال های 99 و 1400، پویش ملی واکسیناسیون علیه کووید-19 در سال 1400 و پویش ملی هر خانه یک پایگاه سلامت.

ناگفته پیداست که هر کمپین و پویش سلامت بیش و پیش از هر چیز یک کمپین رسانه ای است که با اطلاع رسانی و در دسترس قرار دادن همزمان مداخلات بهداشتی جدید سعی در ارتقای سلامت عمومی دارد.

پویش سلامت عملا به کارگیری مقطعی، مداوم یا متناوب اصول روابط عمومی و رسانه ای برای ایجاد کمپین های ارتباطی موثر برای کمک به افراد و گروه های هدف در انتخاب سبک زندگی سالم است.

برگزاری هر پویش سلامت، مستلزم تعیین موضوع و تمرکز کمپین، تحلیل وضعیت موجود، تعیین مخاطبان اصلی، مشخص کردن اهداف و مقاصد اصلی پویش، شناسایی موانع، شناسایی چگونگی اثرگذاری کمپین بر شکل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش ملی سلامت؛ آگاهی زودهنگام و اقدام بهنگام

پویش ملی سلامت؛ آگاهی زودهنگام و اقدام بهنگام