مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:102024-01-20اجتماعي

از شایعه تا واقعیت تخریب گنبد امامزاده قاسم(ع) بابل


گفته می شود بنای تاریخی امامزاده قاسم(ع) بابل به علت انجام نادرست مرمت در معرض تخریب قرار دارد اما اداره کل میراث فرهنگی مازندران علت را وضعیت جوی استان عنوان می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، گنبد تاریخی آستانه مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل که قدمت آن به حدود 600 سال قبل برمی گردد، متاسفانه در سایه کم توجهی ها در معرض تخریب قرار گرفته است.

درحالی دلیل درمعرض تخریب بودن بنا انجام عملیات مرمت به شیوه نادرست بیان می شود که اداره کل میراث فرهنگی دلیل آن را شرایط جوی استان و بارش های متعدد می داند که بناهای تاریخی را در معرض آسیب قرار داده است.

*درمعرض تخریب قرار گرفتن گنبد امامزاده قاسم(ع) بابل همانگونه که نام شان پیداست، بناهای تاریخی به معنای تاریخ و پیشینه هستند که لازم است در حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل های آینده اهتمام شود.

موضوع مهم بحث شرایط جوی استان مازندران بوده که آثار تاریخی هم از این موضوع مستثنی نیستند؛ چراکه تاثیر بارش های متعدد بر بناهای تاریخی را نمی توان انکار کرد ازجمله آن رویش گیاه و همچنین در معرض تخریب قرار گرفتن بناهای تاریخی، موضوعی که بر تمامی بناهای تاریخی تاثیر آن مشهود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت تخریب گنبد امامزاده قاسم(ع) بابل

از شایعه تا واقعیت تخریب گنبد امامزاده قاسم(ع) بابل