مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 07:252023-12-22بين الملل

حوثی ها و جنگ غزه و مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ


با شدت گرفتن بمبارانها و قتل عام مردم نوار غزه از سوی اسراییل و افزایش شدت محاصره فلسطینیان در باریکه غزه، حوثی های یمن به فکر کمک به زنان و کودکان و آوارگان فلسطینی افتادند.

آنها اعلام کردند تا زمانی که فلسطینی ها از سوی اسراییل تشنه و گرسنه نگاه داشته می شوند، انصارالله هم اجازه تردد کشتی ها را به بنادر اسراییل نخواهد داد.

  در  حال حاضر انصارالله یمن بر تنگه باب المندب و خلبج عدن مسلط است و نشان داده است که قدرت نا امن کردن خطوط کشتی رانی را برای کشتی هایی که به قصد بنادر اسراییل تردد می کنند، دارد.

انصارالله اعلام کرده که مسیر دریای سرخ برای همه کشتی هایی که به بنادر کشورهای مختلف تردد می کنند باز و امن است و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد  شد ولی تنها کشتی هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، اجازه تردد از این مسیر را ندارند.

  موثر بودن اقدام یمنی ها و کاهش 90 درصدی تردد کشتی ها به بنادر اسراییل، موجب شده تا آمریکا به نفع اسراییل در دریای سرخ وارد عمل شده و یک ائتلاف نظامی و یک نیروی ویژه دریایی را برای جلوگیری از تداوم اقدامات حوثی ها جهت ممانعت از تردد کشتی ها به بنادر اسراییل تشکیل دهد.

  اما به نظر می رسد که مداخله نظامی آمریکا در خلیج عدن به سادگی نمی تواند آزادی کشتی رانی را برای کشتی های عازم اسراییل به ارمغان  


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوثی ها و جنگ غزه و مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ

حوثی ها و جنگ غزه و مداخله نظامی آمریکا در دریای سرخ