مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 09:002024-01-17سياسي

2 پرونده محکوم به قصاص نفس در شهرری به سازش ختم شد


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: 2 فقره پرونده محکوم به قصاص نفس در شهرری با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

- محمدمهدی رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری از سازش در 2 پرونده قصاص خبر داد و اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون 2 فقره پرونده قصاص با گذشت اولیای دم در این دادسرا ختم به مصالحه شده و 2 نفر از محکومان قتل از اعدام نجات پیدا کردند.

وی گفت: با توجه به اهمیت صلح و سازش در آموزه های دینی و قرآنی و سیاست های دستگاه قضا در راستای مختومه کردن پرونده ها از طریق مصالحه، با تلاش های انجام گرفته، این 2 پرونده به صلح و سازش ختم شد و اولیای دم از قصاص محکومین گذشت کردند.

رحیمی با بیان اینکه نهادها و سازمان های مرتبط و کمیته گذشت در این راستا با دادسرا همراهی کردند، تصریح کرد: این 2 فقره قتل در درگیری با چاقو بوده که بر اثر خشم و عصبانیت رخ داده بود که یک مورد در کهریزک و یک مورد هم در شهرری اتفاق افتاده است.

دادستان شهرستان ری خاطرنشان کرد: در راستای اعمال ماده 612 قانون مجازات اسلامی، در حال حاضر این 2 فقره پرونده، به دادگاه کیفری ارجاع شده است تا مجازات جنبه عمومی قتل برای محکومان اعمال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 پرونده محکوم به قصاص نفس در شهرری به سازش ختم شد

2 پرونده محکوم به قصاص نفس در شهرری به سازش ختم شد