مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 18:402024-01-06پزشكي

کمبود اسید فولیک و آهن در دختران پایتخت


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تا اجرایی شدن نان کامل در کشور باید سیاست غنی سازی نان ادامه یابد،گفت:دختران جوان تهرانی با کمبود اسید فولیک و آهن روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین نشست کمیته نان کامل که با حضور نمایندگان سازمانهای مرتبط  شنبه 16 دی ماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد، نان کامل را یکی از انواع نان سالم برشمرد و بر ضرورت حرکت به سمت افزایش کیفیت نان موجود تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تا اجرایی شدن نان کامل بهتر است از نان غنی شده به عنوان الگوی تسکینی برای نان سالم استفاده کنیم، افزود: علاوه بر تلاش برای تهیه و گسترش استفاده از نان کامل در جامعه باید به بررسی آسیب شناسانه موضوع کیفیت نان سالم  و علل دورریز و هدر رفت نان توجه کنیم.

وی نان را از مباحث مهم و راهبردی در شورای عالی امنیت غذایی کشور برشمرد و با اشاره به تشکیل سه کمیته در این خصوص در ذیل شورای مذکور بر لزوم همگرایی و هم افزایی دستگاه های مختلف در این حوزه تاکید کرد.

 زالی با اشاره به اهمیت کیفیت نان سالم گفت: نان سالم می تواند از بسیاری از بیماریها نظیر دیابت، کم خونی، سرطان جلوگیری کند و در صورت ناسالم بودن موجب بیماری های سخت گوارشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اسید فولیک و آهن در دختران پایتخت

کمبود اسید فولیک و آهن در دختران پایتخت