مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 18:552024-01-16پزشكي

افزایش مصرف سیگار بین دختران جوان


کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تایید افزایش کشیدن سیگار بین دختران جوان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر، افزایش مصرف سیگار بین دختران جوان مشاهده شده است.

- کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 80 درصد معتادان قبل از مصرف مواد مخدر، سیگار مصرف می کردند.

آزاده اولیایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مساله به آن معنا است که سیگار کشیدن می تواند فرد را مستعد مصرف مواد مخدر کند و دروازه ورود به اعتیاد است؛ والدین باید به ویژه مراقب باشند که فرزندان آنها به سمت مصرف سیگار گرایش پیدا نکنند.

وی با تاکید براینکه سیگار خودش ماده ای اعتیاد آور است، گفت: نیکوتین موجود در سیگار یک ماده اعتیادآور است که باعث ایجاد وابستگی فیزیکی و روانی در فرد می شود.

زمانی که فرد سیگار می کشد، نیکوتین وارد جریان خون شده و به مغز می رسد و مغز نیکوتین را به عنوان یک ماده خوشایند شناسایی کرده و شروع به تولید دوپامین می کند.

وی ادامه داد: دوپامین نیز یک ماده شیمیایی است که باعث ایجاد احساس لذت و رضایت می شود و زمانی که فرد سیگار می کشد، احساس رضایت کرده و به تدریج در طولانی مدت به مصرف سیگار معتاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف سیگار بین دختران جوان

افزایش مصرف سیگار بین دختران جوان