مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 17:112023-12-30فرهنگي

برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی در همدان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی با مشارکت بسیج هنرمندان در همدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری در اداره کل میراث فرهنگی همدان اظهار کرد: صنایع دستی برگرفته از روح یک هنرمند از درون خود است که با خلاقیت محصولی را تولید می کند و وقتی به دست مصرف کننده می رسد، وابستگی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه هنر صنایع دستی برگرفته از ذات یک هنرمند است افزود: صنایع دستی ریشه در تمدن ما دارد و باید تا می توانیم آن را تقویت کنیم زیرا جدای اینکه تاثیر در اقتصاد و اشتغال خانگی خواهد داشت باعث می شود اشتغال را در شهرها و خانواده ها به صورت گروهی با کمترین هزینه داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: صنایع دستی صنعتی نیست که نیاز به کارگاه های بزرگ و سرمایه گذاری کلان داشته باشد بلکه با داشته ها و سرمایه اندک نیز می توان خلق هنر کرد.

وی از برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در سراسر کشور از 9 تا 15 دی برگزار می شود که این جشنواره با هدف حمایت از هنر ماندگار و در راستای احیای هنرهای منسوخ شده و اتصال شبکه تولید به توزیع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی در همدان

برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی در همدان