مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 11:352024-01-13اقتصادي

منفعت اقشار کم در آمد و حقوق بگیر از لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم


به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، هر فرد دارای هزینه های ضروری نظیر مسکن، تحصیل و درمان است، در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم این هزینه ها از درآمد افراد کسر و مالیات بر سود خالص آنها اعمال می شود در این راستا بسیاری از حقوق بگیران و صاحبان .

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: واقعیت این است که نظام مالیاتی کشور از مشکل بی عدالتی رنج می برد، بر اساس آمارها متوسط سرانه پرداخت مالیات توسط طلافروشان در سال 1401، عدد 10 میلیون و 880 هزار تومان بوده است، در همین سال، سرانه مالیات آرایشگاه های زنانه 2.

4 میلیون تومان، سرانه مالیات رستوران داران کمتر از 10 میلیون تومان و سرانه پرداخت مالیات مشاوران املاک کمتر از 4 میلیون تومان است.

آمار و ارقامی که در بالا برای مالیات دهی مشاغل خاص اعلام شده است، بیشتر شبیه به یک شوخی است، در مقایسه ای ساده متوجه می شویم که یک کارمند ساده با حقوق غیرمکفی نیز بیشتر از این مشاغل در سال مالیات پرداخته است.

در شرایطی مشاغل خاص و پردرآمد فرار مالیاتی دارند که مالیات کارمندان قبل از واریز حقوق آنها کسر می شود، تولیدکنندگان نیز امکان فرار مالیاتی ندارند و با دقت هدف مالیات ستانی قرار می گیرند.

این موارد، دولت را به فکر اصلاح قانون مالیات های مستقیم انداخته است، به نحوی که هر نوع درآمدی منهای هزینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منفعت اقشار کم در آمد و حقوق بگیر از لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم

منفعت اقشار کم در آمد و حقوق بگیر از لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم