مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 10:152024-01-06اقتصادي

ضرورت استفاده از موتورهای دوسوخته در ناوگان دیزلی کشور


در بحث موتورهای گازوییل سوز، بحث دوسوخته کردن و استفاده از سیستم DDF یکی از مسائل علمی و پرکاربرد جهان است که متخصصان ایرانی نیز به آن ورود کرده اند و امروز یک ضرورت بالا در ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور محسوب می شود.

- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: در بحث موتورهای گازوییل سوز، بحث دوسوخته کردن و استفاده از سیستم DDF یکی از مسائل علمی و پرکاربرد جهان است که متخصصان ایرانی نیز به آن ورود کرده اند و امروز یک ضرورت بالا در ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد مرزبان راد، در سومین رویداد فناورانه وسایط نقلیه گازسوز (NGV) با محوریت سوخت دوگانه دیزلی (DDF) و کاربرد آن در خودروهای تجاری با بیان اینکه در بخش خودرو به چرخه 50 سال پیش بازگشته ایم، گفت: اگرچه مونتاژ و استفاده از تکنولوژی قدیمی از هیچ بهتر بوده، اما حیف است در این حد باقی بمانیم و باید از ظرفیت های علمی کشور برای ارتقای صنعت خودرو بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه استفاده همزمان از گازوییل و گاز طبیعی در خودروهای دیزلی و دوسوخته کردن آن ها هم در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش آلایندگی هوا موثر است و هم صرفه های اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: متخصصان حوزه انرژی اروپایی به ما می گفتند که اگر ما گازی که ایران دارد را در اختیار داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از موتورهای دوسوخته در ناوگان دیزلی کشور

ضرورت استفاده از موتورهای دوسوخته در ناوگان دیزلی کشور