مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 11:352024-01-09سياسي

افزایش مشارکت منجر به تشکیل مجلس قوی می شود


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با این پیش بینی که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات نسبت به دوره قبل افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: امیدوارم افزایش مشارکت منجر به تشکیل یک مجلس قوی با افراد متعهد و مردمی شود تا این مسیری که به سمت بهبود شرایط در آن قرار گرفته ایم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احمد نادری در گفت و گو با ایسنا درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: در وهله اول باید بدانیم پایه گذاری انتخابات در جمهوری اسلامی به چه صورتی و در چه شرایطی رخ داد؛ زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد جهان در وضعیت خاصی به سر می برد، خسته از جنگ های طولانی و فرساینده، درگیر با بحران های عمیق اجتماعی و اقتصادی و زخم خورده از بروکراسی و تکنوکراسی خشن دولت های ملی بود.

وی ادامه داد: جالب اینکه در ذهن بسیاری از مردم جهان این تصور بود که مقصر اصلی به وجود آمدن این شرایط خود دموکراسی و انتخابات است.

دقیقا در همین زمان و در طرف دیگر جهان دولتی پیدا شد که با شور و اشتیاق بیشتری از پایه گذاران دموکراسی، از انتخابات و حضور و مشارکت سیاسی مردمش سخن می گفت.

اهمیت این اتفاق چنان بود که نه فقط مردم ایران بلکه بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داد و در این کشورها الهام بخش ظهور مفهومی به نام انتخابات شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مشارکت منجر به تشکیل مجلس قوی می شود

افزایش مشارکت منجر به تشکیل مجلس قوی می شود