مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 19:102023-12-22سياسي

کاوش های باستان شناسی «کُنارصندل» جیرفت آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به آغاز فصل جدیدی از کاوش های باستان شناسی کُنارصندل جیرفت گفت: این کاوش ها به سرپرستی «سید منصور سیدسجادی» و پس از 17 سال وقفه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام می شود.

- ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به آغاز فصل جدیدی از کاوش های باستان شناسی کُنارصندل جیرفت گفت: این کاوش ها به سرپرستی سید منصور سیدسجادی و پس از 17 سال وقفه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام می شود.

سعید شاهرخی روز جمعه اول دی ماه با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه پس از کاوش های سال های 1380 و 1386، تمام کشور به اهمیت تپه های کُنارصندل پی برد، افزود: وقفه بوجود آمده در کاوش ها موجب تخریب قسمتی هایی از تپه ها و همچنین اشیاء تاریخی بدست آمده شد که در این عملیات جدید مهم ترین برنامه نجات بخشی و حفظ آثار بدست آمده در این تپه ها است.

وی با بیان اینکه موضوع پژوهش و کاوش ها در مرحله دوم این عملیات قرار دارد، ادامه داد: مطالعه و آسیب شناسی اولیه و تخمین زمان برای مرمت و حفاظت از آثار بدست آمده نیز جزء مهم ترین اهداف پایگاه میراث فرهنگی جیرفت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: بسیاری از آثار بدست آمده همچنان مطالعه نشده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش های باستان شناسی «کُنارصندل» جیرفت آغاز شد

کاوش های باستان شناسی «کُنارصندل» جیرفت آغاز شد