مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 14:152023-12-27پزشكي

باورهای غلط درباره عفونت های زنان


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به باورهای رایج و غلط درباره بیماری های عفونی زنان گفت: عفونت های زنان به دو دسته باکتریایی و قارچی تقسیم بندی می شوند که در این دسته بندی ها برخی از بیماری های عفونی هیچ ارتباطی به داشتن یا نداشتن شریک جنسی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهرزاد زاده مدرس با اشاره به این که عفونت های قارچی خفیف نیاز به مداخله جدی و یا حتی درمان خاصی ندارد، اضافه کرد: این عفونت ها در بیشتر موارد با کمک باکتری های مفید محیط واژن خود به خود برطرف می شود ولی نکته اینجاست که باید علت زمینه ای ایجاد آن بررسی و از بین برود.

وی با اشاره به این که عفونت هایی مثل تریکومونیا (نوعی بیماری مقاربتی و درمانپذیر) و یا گنوکوکی از راه ارتباط جنسی منتقل می شود، اظهار کرد: در عین حال عفونت های قارچی، عفونت های شایعی هستند و در افرادی که رابطه جنسی ندارد هم ایجاد می شود.

رییس بخش نازایی بیمارستان مهدیه، گفت: عفونت های قارچی توسط قسمت های خارجی و یا داخلی واژینال دستگاه تناسلی ایجاد می شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه عفونت واژینال یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا و بافت هایی که در دهانه واژن قرار دارند، می شود تاکید کرد: هر عاملی مثل عدم رع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای غلط درباره عفونت های زنان

باورهای غلط درباره عفونت های زنان