مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 14:002024-01-19اقتصادي

گوشت منجمد 285 هزار تومانی به بازار می آید


قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای توزیع گسترده گوشت منجمد وارداتی با قیمت تعادلی 285 هزار تومان خبر داد و گفت: از هفته آینده واردات گوشت گرم به 300 تن افزایش خواهد یافت.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: به دلیل خشک سالی دو سال اخیر و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی که یک تکلیف قانونی بود، پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام های مولد دچار آسیب شد.

وی گفت: برای رفع این مشکل، واردات گوشت گرم و منجمد در دستور کار دولت است و روزانه 200 تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که از 8 کشور در حال واردات است.

از هفته آینده واردات گوشت قرمز گرم افزایش خواهد یافت و به 300 تن خواهد رسید.

پیمان پاک افزود: عرضه گوشت منجمد برزیلی با قیمت تعادلی 285 هزار تومان هم افزایش خواهد یافت که مجموعه های بزرگ پرمصرف مثل رستوران ها و اصناف از این نوع گوشت استفاده خواهند کرد و از بازار گوشت گرم خارج خواهند شد.

تا ماه رمضان 35 هزار تن گوشت منجمد وارد خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش واردات گوشت گرم به کشور گفت: تا اواسط آذرماه با واردات گسترده، بازار کنترل شد اما در یک ماه اخیر تعطیلات ژانویه بود و به علت سرمای هوا از حوزه اوراسیا نمی شد دام وارد کرد و عرضه از روزی 200 تن به روزی 30 تا 40


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشت منجمد 285 هزار تومانی به بازار می آید

گوشت منجمد 285 هزار تومانی به بازار می آید