مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 17:202023-12-26اقتصادي

نیازمند تأمین 18 هزارمیلیارد تومان برای تولید و کاشت یک میلیارد نهال هستیم


رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه ظرفیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در ایران فراهم است، گفت: هزینه تولید و کاشت این نهال ها 18 هزار میلیارد تومان برآورد شده که از دایره اعتبارات دولتی خارج است و استفاده از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی را می طلبد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، علی علیزاده علی آبادی در جلسه کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت که امروز در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شد، اجرای علمی و اصولی این پروژه در دستور کار دولت قرار گرفت و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع مسئول اجرایی شدن این طرح در کشور شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت کاشت یک میلیارد درخت در کشور به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: با تحقیقات صورت گرفته در سال های گذشته و با توجه به شرایط اقلیمی، این امر دور از دسترس نیست و ظرفیت کاشت این حجم از درخت، به خوبی در کشور وجود دارد.

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه این طرح نباید محدود به همین چهار سال باشد عنوان کرد: کاشت درخت یک فعالیت تدریجی است و باید برای گسترش فضای سبز در کشور برنامه ریزی های طولانی مدت صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند تأمین 18 هزارمیلیارد تومان برای تولید و کاشت یک میلیارد نهال هستیم

نیازمند تأمین 18 هزارمیلیارد تومان برای تولید و کاشت یک میلیارد نهال هستیم