مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:302023-12-25دانش

صرفه جویی 45 میلیون یورویی با تولید نانوکاتالیست گوگردزدایی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کاتالیست ها نقشی کلیدی و اجتناب ناپذیر در فرآیند های شیمیایی و سنتزی ایفا می کنند و به دلیل پیچیده بودن فناوری و هزینه های ساخت بالا، - متخصصان یک شرکت دانش بنیان کشور موفق شده اند کاتالیست واحد RCD را که جزو محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی بوده و در فرآیند گوگردزدایی کاربرد گسترده ای دارد، در کشور تولید و تجاری سازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کاتالیست ها نقشی کلیدی و اجتناب ناپذیر در فرآیند های شیمیایی و سنتزی ایفا می کنند و به دلیل پیچیده بودن فناوری و هزینه های ساخت بالا، واردات این محصول عمدتاً با چالش های فراوانی مواجه است.

یکی از مهم ترین فرآیند های پالایشگاه ها در راستای ارتقا و بهبود ترکیب محصولات پالایشی فرآیند های تصفیه هیدروژنی برش های سنگین در محدوده مازوت (نفت کوره) است که از آن تحت عنوان فرآیند RCD یاد می شود.

محمد امیدی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا با بیان این توضیح به اهمیت بالای فرآیند RCD و نقش حیاتی کاتالیست ها در این بخش از صنعت پتروشیمی پرداخت و توضیح داد: کاتال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 45 میلیون یورویی با تولید نانوکاتالیست گوگردزدایی در کشور

صرفه جویی 45 میلیون یورویی با تولید نانوکاتالیست گوگردزدایی در کشور