مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:502024-01-13سياسي

ثبت نام «اعتکاف» در کرمان از امروز آغاز شد


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: 362 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب پذیرای معتکفین در سراسر استان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام سعید شهابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از آماده سازی 362 مسجد در استان برای برپایی مراسم اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: با شروع ماه رجب و در آستانه ایام البیض، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان انجام شده است.

وی گفت: این اعمال معجونی شفا بخش و انسان ساز است؛ همان گونه که امام صادق علیه السلام  فرمودند کسی که ایام البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یک سال را برای او بنویسد و در روز قیامت، در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ خواهد ایستاد .

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: روزهای ایام البیض در ماه رجب که مربوط به روزهای اعتکاف است آثار ویژه ای دارد، پیامبر اکرم (ص) فرموده اند هرکس سه روز از وسط ماه رجب (سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم) را روزه بدارد و در شبهایی آن به نماز شب قیام کند، از دنیا رحلت نمی­ کند مگر با توبه نصوح و همچنین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند هرکس یک روز از ماه رجب را در اول یا وسط یا آخر آن روزه بگیرد، گناهان او بخشیده می­ شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام «اعتکاف» در کرمان از امروز آغاز شد

ثبت نام «اعتکاف» در کرمان از امروز آغاز شد