مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 09:402024-01-06سياسي

دولت از سامانه مؤدیان برای مقابله با فرار مالیاتی اصناف استفاده کند


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با نقد مقاومت طلافروشان برای پیوستن به سامانه مودیان گفت که دولت باید با استفاده از سامانه های نوین و هوشمند نظیر سامانه مودیان راه فرار مالیاتی را ببندد و نباید در زمینه ایجاد شفافیت در اقتصاد عقب نشینی کند.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: مالیات مهمترین منبع درآمدی دولت ها به شمار می رود و برخورداری از یک نظام مالیات گیری صحیح یکی از اصول اقتصاد پویا است، با عنایت به اهمیت این موضوع، سیاست گذاران این عرصه با تأکید بر ضرورت مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات شفاف و قابل استناد و بهره گیری از ابزارهای ثبت معاملات و سامانه های اطلاعاتی، به دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی مودیان هستند.

تلاش آنان در این راستا است که به تشخیص صحیح اطلاعات فعالان اقتصادی بپردازند و زمینه را برای مالیات گیری عادلانه فراهم کنند، در همین ارتباط، در دو دهه اخیر در قوانین متعدد ، مودیان مالیاتی ابتدا مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش شدند که سیر این قوانین از اصلاحیه قانون نظام صنفی مصوب سال 1382 شروع شد.

در ادامه وظیفه استقرار سامانه صندوق مکانیزه فروش به اتاق اصناف واگذار شد، پس از ناکامی نظام صنفی در اجرای این پروژه، وزارت بازرگانی وقت به موجب ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف یافت تا با هماهنگی سازمان امور مالیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت از سامانه مؤدیان برای مقابله با فرار مالیاتی اصناف استفاده کند

دولت از سامانه مؤدیان برای مقابله با فرار مالیاتی اصناف استفاده کند