مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 16:102024-01-01اجتماعي

ماجرای دکل های چینی تگرگ زدا در اطراف کوه سبلان


مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص ماجرای نصب دکل های ضد تگرگ در اطراف کوه سبلان توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، طی روزهای اخیر شایعاتی درباره نصب دکل های دورکننده تگرگ زا در اطراف کوه سبلان منتشر شد و گفته شد که این دکل ها سبب پراکنده شدن ابرهای بارش زا در منطقه می شود.

بررسی موضوع از طریق مراجع ذی ربط نشان داد که این سیستم بیشتر از 10 سال پیش در منطقه نصب شده است که جهت بررسی بیشتر موضوع گفت وگویی را با مدیرکل هواشناسی استان اردبیل انجام دادیم.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل در خصوص شایعاتی مرتبط با نصب دکل های پراکنده کننده ابرهای تگرگ زا در سبلان اظهار کرد: این سیستم ها صرفا به شکل نقطه ای و بر روی محوطه برخی از باغات مشکین شهر و خلخال نصب شده و تاثیر می گذارد و کار آن تبدیل تگرگ موجود در ابر همان محوطه به باران برای جلوگیری از خسارت به محصولات باغی است.

وی افزود: اینکه نصب این سیستم ها بتواند ابرهارا پراکنده کند و یا مانع بارش شود کذب است زیرا صرفا این ستون ها می توانند برای محدوده خاصی جهت تبدیل تگرگ به باران عمل کنند که تحقق این امر نیز شرایط خاص خود را دارد و عملکرد این ستون ها جهت از بین بردن تگرگ قطعی نبوده و نسبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای دکل های چینی تگرگ زدا در اطراف کوه سبلان

ماجرای دکل های چینی تگرگ زدا در اطراف کوه سبلان