مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 18:552024-01-02پزشكي

تجویز داروی ضدسرفه برای شیرخواران زیر 6 ماه ممنوع!


یک متخصص بیماری اطفال در همدان با تأکید بر ممنوعیت تجویز شربت سینه به کودکان زیر یک سال دارای علائم سرفه و درد در قفسه سینه گفت: مصرف دارو برای درمان سرفه در شیرخواران عوارض جبران ناپذیری دارد.

- ایسنا/همدان یک متخصص بیماری اطفال در همدان با تأکید بر ممنوعیت تجویز شربت سینه به کودکان زیر یک سال دارای علائم سرفه و درد در قفسه سینه گفت: مصرف دارو برای درمان سرفه در شیرخواران عوارض جبران ناپذیری دارد.

دکتر محمدصادق صبا با بیان اینکه سرماخوردگی و برونشیت دو بیماری شایع فصل سرماست که اغلب کودکان به آن مبتلا می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر به علت آب وهوای خشک و سرد زمستان در استان همدان آمار ابتلا به بیماری های تنفسی، برونشیت، سینوزیت و .

در کودکان افزایش یافته است.

وی مهمترین علائم ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های تنفسی در کودکان را عطسه، سرفه و تب شدید دانست و مطرح کرد: بیش از 70 درصد مبتلایان به متخصص کودکان مراجعه می کنند در صورتی که برای موارد سرفه بدون تب و درد نیازی به پزشک نیست.

این متخصص بیماری های کودکان بیان کرد: سرفه یکی از مکانیسم ها دفاعی بدن برای جلوگیری از ورود محرک های خارجی به گلو از راه دهان و هواست بنابراین هر سرفه در کودکان بالای یک سال نشانه بیماری نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز داروی ضدسرفه برای شیرخواران زیر 6 ماه ممنوع!

تجویز داروی ضدسرفه برای شیرخواران زیر 6 ماه ممنوع!