مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 08:002024-01-14سياسي

بلاتکلیفی 12 هکتار بافت تاریخی و فرسوده منطقه دوخواهران نهاوند


سرپرست هیأت باستان شناسی کاوش معبد لائودیسه گفت: با انجام فصل هشتم کاوش معبد لائودیسه بلاتکلیفی 12 هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر نهاوند پایان می یابد.

- ایسنا/همدان سرپرست هیأت باستان شناسی کاوش معبد لائودیسه گفت: با انجام فصل هشتم کاوش معبد لائودیسه بلاتکلیفی 12 هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر نهاوند پایان می یابد.

محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ادامه فصول کاوش های باستان شناسی در شهرستان نهاوند با موضوع لائودیسه و تپه نقاره چی از جمله مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان نهاوند بود.

وی تصریح کرد: کاوش ها در منطقه دوخواهران نهاوند از دو نظر اهمیت دارد؛ یکی موضوع هم پوشانی بافت تاریخی و فرسوده در دوخواهران بوده که 12 هکتار است و دیگر اینکه اجازه ساخت وساز ندارند و محدودیت هایی برای مردم ایجاد کرده که با درجاسازی و حفظ بنا مجوزی برای اهالی گرفته شد.

جانجان ادامه داد: اگرچه این اقدام خوبی بود اما برای 12 هکتار و اجرای این مصوبه با محدودیت درجاسازی نیاز به اقدام بهتری بود که چندان استقبال هم نشد.

وی افزود: در نهایت و انجام نشست های متعدد به این نتیجه منجر شد که کاوش ها در محله دوخواهران برای لائودیسه به پایان برسد و مناطقی که کاوش ها به نتیجه ای نرسیده، آزادسازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی 12 هکتار بافت تاریخی و فرسوده منطقه دوخواهران نهاوند

بلاتکلیفی 12 هکتار بافت تاریخی و فرسوده منطقه دوخواهران نهاوند