مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 17:352024-01-01پزشكي

ورود محموله واکسن کودکان به غزه


وزارت بهداشت فلسطین از ورود هزاران دُز واکسن کودکان به غزه برای مقابله با وضعیت بحرانی بهداشتی و درمانی در این منطقه به دلیل حملات اسراییل و نجات جان نوزادان در مقابل بیماری های مسری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه خبر داد هزاران دُز واکسن بیماری های کودکان از جمله فلج اطفال و سرخک برای مقابله با وضعیت اضطراری و بحرانی بهداشتی در غزه در محاصره وارد این منطقه شد.

به نوشته رویترز، جنگ زمینی اسراییل علیه غزه به طور موثری خدمات بهداشت و درمان عادی از جمله واکسیناسیون در مقابل بیماری های به شدت مسری دوران کودکی را متوقف و از کنترل خارج کرده است.

  این وزارتخانه اعلام کرد محموله واکسن ها که تخمین زده می شود برای پوشش واکسیناسیون بین هشت تا 14 ماه کافی باشد، از طریق گذرگاه مرزی رفح در مرز با مصر با کمک امکانات سردخانه ای دولت این کشور وارد غزه شد.

  رییس روابط بین الملل در وزارت بهداشت در رام الله یاسر بوزیا گفت تخمین زده می شود حدود 60 هزار نوزاد در غزه باشد که در شرایط عادی واکسینه می شوند اما تا حد زیادی از خدمات پزشکی محروم شده اند.

  وی افزود روند واکیسانسیون دشوار خواهد بود زیرا اغلب جمعیت غزه از خانه های خود رانده شده و صدها هزار نفر در چادرها و یا سایر اقامتگاه های موقت هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود محموله واکسن کودکان به غزه

ورود محموله واکسن کودکان به غزه