مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:402023-12-25بين الملل

وقت زیادی برای مدیریت گرد و غبار نداریم


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تغییرات اقلیمی موجب افزایش رویدادهای حدی مانند توفان های شدید و خشکسالی پیاپی شده و زنگ خطر را به صدا درآورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، وحید جعفریان در گفت و گو با ایسنا افزود: چالش های ناشی از گرد و غبار در آسیا کم نبوده است بنابراین کشورهای این قاره برای کاهش این معضل با یکدیگر به همکاری پرداخته اند.

به عنوان نمونه می توان به اقدامات چین و مغولستان همچنین کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد علاوه بر آن اخیرا کشورهای آسیانه میانه برای مدیریت توفان های گرد و غبار رایزنی هایی انجام داده اند.

این فعالیت ها تجاربی را به همراه دارد و ایران می تواند از این ظرفیت ها بیشتر کند.

وی تاکید کرد: ما بارها از ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار خواسته ایم این ظرفیت ها را ببیند و با مصالح و منافع ملی و چارچوب های ملی بسنجد و بررسی کند که چگونه می توان از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه مدیریت توفان های ماسه و گرد و غبار یک کار فرامرزی است، تاکید کرد: ما باید بتوانیم از چارچوب های الزام آورتری برای کنار هم قرار دادن کشورها استفاده و نتایج نشست های برگزار شده را بررسی کنیم تا به این نتیجه برسیم که آیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقت زیادی برای مدیریت گرد و غبار نداریم

وقت زیادی برای مدیریت گرد و غبار نداریم