مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 11:552024-01-16اقتصادي

برداشت بلوبری از اولین گلخانه تولید این محصول در خراسان رضوی


مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز اولین برداشت میوه ی بلوبری در این شهرستان خبر داد.

- برداشت "بلوبری" از اولین گلخانه تولید این محصول در خراسان رضوی ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از آغاز اولین برداشت میوه ی بلوبری در این شهرستان خبر داد.

علی اصغر امانیان در حاشیه بازدید از گلخانه ی بلوبری واقع در روستای دولت آباد بخش مرکزی شهرستان به ایسنا گفت: این بازدید با هدف بررسی وضعیت و مشکلات تولید با توجه به آغاز اولین برداشت میوه بلوبری و طرح توسعه ی آن انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: این گلخانه اولین گلخانه تولید بلوبری در استان خراسان رضوی در سطح 3 هزار و 150 مترمربع با نوع سازه گاتیک و نوع کشت هیدرو پونیک است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خاطرنشان کرد: سبزوار دارای اقلیم کویری و نیمه خشک است که با توجه به محدودیت منابع آب وخاک، توسعه کشت گلخانه ای در آن ضرورت دارد.

وی همچنین گفت: با توجه به کاهش بارش ها و تداوم خشکسالی، کشت گلخانه ای یکی از راهکارهای مؤثر در استفاده بهینه از منابع محدود آب و خاک است که افزایش بهره وری را به همراه دارد.

امانیان افزود: کشت گلخانه ای علاوه بر اینکه راهکار مؤثری برای مدیریت مصرف و مقابله با کم آبی است، زمینه افزایش بهره وری و تولید را فراهم می کند، لذا با توجه به بحران منابع آب توسعه و تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بلوبری از اولین گلخانه تولید این محصول در خراسان رضوی

برداشت بلوبری از اولین گلخانه تولید این محصول در خراسان رضوی