مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:102024-01-20فرهنگي

پیگیری های مردمی برای ثبت ملی اثری فاخر در شاهدیه یزد


پیگیری های داوطلبانه جمعی از دوستداران میراث فرهنگی و اساتید دانشگاهی در شاهدیه یزد به ثمر نشست و یکی از معدود خانه های تاریخی و ارزشمند این شهر در لیست آثار ملی ثبت شد.

- خانه تاریخی حسن پور متعلق به دوران تیموری تا پهلوی در شهر شاهدیه یزد، اواسط تابستان امسال به شماره 33957 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید ولی سنگ بنای این ثبت کمی متفاوت از دیگر بناهای ثبت شده حداقل در استان یزد که اینک تعدادشان به قریب به دو هزار اثر می رسد، است.

به گفته ی امیرحسین سلطانی یکی از جوانان دوستدار میراث فرهنگی شاهدیه، خانه حسن پور جز معدود خانه های ارزشمند شهر شاهدیه است ولی به دلیل تخریب هایی که طی سالیان گذشته در محدوده این خانه تاریخی اتفاق افتاده بود، بیم نابودی این بنای ارزشمند نیز می رفت لذا مالک خانه را متقاعد کردیم که با رضایت به ثبت ملی این اثر تاریخی، مانع از تخریب آن در گذر زمان و اتفاقات شود.

وی در گفت وگو با ایسنا افزود: خوشبختانه با رضایت مالک پیگیری ها برای ثبت این خانه تاریخی انجام شد ولی از آنجایی که روند ثبت ملی یک اثر از طریق ادارات میراث فرهنگی به دلیل محدودیت های مختلف دارای پروسه ای زمانبر و بسیار دشوار است، مصمم به ایجاد کارگاههای داوطلبانه برای جمع آوری اطلاعات لازم جهت پرونده ثبتی آن شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری های مردمی برای ثبت ملی اثری فاخر در شاهدیه یزد

پیگیری های مردمی برای ثبت ملی اثری فاخر در شاهدیه یزد