مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 09:502024-01-12اجتماعي

ادامه کاوش ها در «تپه باستانی کُنار صندل» جیرفت در گرو بودجه و اعتبارات


کاوش در محوطه باستانی کنار صندل جیرفت بعد از وقفه 17 ساله با پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان آغاز شده است و آنچه بیش از همه به چشم می آید کمبود اعتبار و بودجه برای تداوم این کاوش هاست که می طلبد مسؤولان شهرستان جیرفت نسبت به این مهم دغدغه بیشتری داشته باشند.

- خبرگزاری فارس - کرمان؛ ولی الله مرتضوی: با شروع کاوش در تپه های باستانی کنار صندل پس از یک وقفه طولانی هفده ساله به همراه تعدادی از خبرنگاران شهرستان جیرفت برای مشاهده کاوش های انجام شده و گفتگو با تیم کاوش رهسپار روستای کنارصندل و تپه های باستانی این روستا شدیم و پس از گذر از جاده کم عرض و خطرناک میانچیل با دست اندازهای فراوان به تپه ای رسیدیم.

 کاوش های باستان شناسی یوسف مجید زاده در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد و حضور باستان شناسان خارجی در تیم کاوش کنارصندل و تمدن ارت موجب شد که اسم و نام این تمدن بزرگ در اقصی نقاط جهان شناخته شود.

 تمدنی که پس از آن تاریخ و رها شدن کاوش های باستان شناسی به ورطه فراموشی سپرده شد و دیگر از آن اسم و آوازه خبری نیست.

بخشی از تپه باستانی کنارصندل  آنچه که از جاده اصلی میانچیل به چشم می آید تپه ای خاکی و بزرگ با پله هایی چوبی است و هرچه به این تپه نزدیک تر می شویم عظمت این تمدن بیشتر به چشم می آید که متاسفانه با گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه کاوش ها در «تپه باستانی کُنار صندل» جیرفت در گرو بودجه و اعتبارات

ادامه کاوش ها در «تپه باستانی کُنار صندل» جیرفت در گرو بودجه و اعتبارات