مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 02:402024-01-06بين الملل

در سفر بلینکن به ترکیه چه گذشت؟


وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصد از سفر منطقه ای خود شامگاه جمعه به ترکیه رسید و روز شنبه با مقام های ارشد این کشور عضو ناتو دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت ترکیه به ایفای نقش سازنده و مثبت در تحولات غزه ی پس از جنگ متعهد شده است.

دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین گفت ترکیه آماده است تا از نفوذ خود برای عدم گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین استفاده کند.

دستور کار چهارمین سفر بلینکن به منطقه در سه ماه گذشته که از یونان آغاز شده است، بررسی تحولات مربوط به غزه در سایه انتقادهای بین المللی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری انگلیسی پرس آسوسیشن نوشته بلینکن در سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور و هاکان فیدان وزیر خارجه این کشور در استانبول دیدار و درباره اینکه آنکارا چگونه می تواند از نفوذ خود مخصوصا بر ایران و نایبان آن برای کاهش تنش، سرعت بخشیدن به ارسال کمک های انسان دوستانه به غزه و آغاز برنامه ریزی ها برای بازسازی و حکومت بر غزه ی پس از جنگ استفاده کند ، گفت وگو کرد.

این ادعاهای آمریکا در حال عنوان شده که ایران بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع خود عمل می کنند و ایران نیروی نیابتی در غرب آسیا ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سفر بلینکن به ترکیه چه گذشت؟

در سفر بلینکن به ترکیه چه گذشت؟