مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 21:252024-01-12اقتصادي

شناسایی 2.7 میلیون مودی جدید مالیاتی در سال جاری


رییس کل سازمان امور مالیاتی از شناسایی 2.

7 میلیون مودی جدید مالیاتی در سال جاری خبرداد و گفت: پیش بینی افزایش درآمد مالیاتی سال آینده بر مبنای جلوگیری از فرا ر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور امشب در برنامه صف اول ، با بیان این که پیش بینی می شود از محل افزایش یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزود در سال آینده 60 تا 70 هزار میلیارد تومان درآمد جدید به دست آید، گفت: این درآمد صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد.

اساسا مالیات بر ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ می شود و کالاهای اساسی و مرتبط با سفره مردم از قبیل آرد، لبینات، گوشت ، محصولات کشاورزی خام و خدمات درمانی، از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

طبق اعلام رییس سازمان امور مالیاتی، تحقق درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فراریان مالیاتی خواهد بود.

سبحانیان در مورد افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه 1403 نیز گفت: نرخ درآمدهای مالیاتی بویژه در زمینه تولید، نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه در دو سال اخیر 7 واحد درصد نیز کاهش یافته است، بنابر این این رشد از محل شناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 2.7 میلیون مودی جدید مالیاتی در سال جاری

شناسایی 2.7 میلیون مودی جدید مالیاتی در سال جاری