مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 12:002024-01-10اقتصادي

سهم مردم اهواز از عوارض دودها؛ «قد یک دوده»


در دو سال اخیر صدها میلیارد تومان در قالب عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شده است اما عدم مصرف صحیح سبب شده سهم ناچیزی به مردم اهواز برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، بعد از پیدایش نفت و با توجه به تاثیری که در معاملات و مبادلات تجاری و اقتصادی داشت عنوان طلای سیاه بر آن گذاشته شد اما از آنجا که در، همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد ، چرخش اثرات نفت در خوزستان چنان بُعد منفی پیدا کرد که مردم استان آن را بلای سیاه نامیدند.

اثرات مخرب زیستی و آلودگی های ناشی از استخراج و فراوری های نفتی مستقیما سلامت مردم را تحت شعاع قرار داد به همین منظور ساز و کاری سنجیده شد که با پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت های آلاینده از جمله شرکت های نفتی اقداماتی از جمله افزایش سرانه فضای سبز صورت گیرد تا شاید اثرات منفی آلاینده ها بر سلامت مردم کاهش یابد.

براساس تبصره یک ماده 38 قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 مقرر شد که بنا به اعلام سازمان محیط زیست، اگر شرکت هایی آلاینده باشند و به محیط زیست و سلامت انسانی آسیب وارد کنند، مشمول عوارض آلایندگی به نسبت یک درصد از میزان فروش خود شوند.

اگر چه این مصوبه به سال 87 برمی گردد ولی پرداخت عوارض سال ها مسکوت ماند تا اینکه سرانجام در سال 1401بخش قابل توجهی از مبلغ عوارض پرداخت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مردم اهواز از عوارض دودها؛ «قد یک دوده»

سهم مردم اهواز از عوارض دودها؛ «قد یک دوده»