مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 18:152023-12-24بين الملل

طالبان: فارسی، زبان رسمی افغانستان است


وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان گفت: در مکاتب و دانشگاه ها و مراکز علمی، همه چیز مانند قبل جریان دارد و تدریس و صحبت به هردو زبان پشتو و فارسی انجام می شود.

-   به گزارش  تابناک، وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در نشست خبری در تهران تاکید کرد حذف زبان فارسی از تابلوها و نوشته ها کار اشخاص مغرض است و طالبان هیچ نوع تبعیضی علیه زبان فارسی تحمیل نکرده و این زبان همانند پشتو زبان رسمی افغانستان است.

 امیرخان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان، روز یکشنبه 3 دی ماه، در یک نشست خبری در تهران، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ها از کمرنگ شدن زبان فارسی در افغانستان گفت: زبان فارسی و پشتو هردو زبان رسمی افغانستان هستند و هیچ نوع تبعیضی علیه زبان فارسی از سوی حکومت افغانستان وجود ندارد.

وی تاکید کرد که در مکاتب و دانشگاه ها و مراکز علمی، همه چیز مانند قبل جریان دارد و تدریس و صحبت به هردو زبان پشتو و فارسی انجام می شود.

ما تلاش داریم هر دو زبان غنی تر و علمی تر شوند.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در خصوص برخی تابلو ها و نوشته هایی که زبان فارسی از آن حذف شده، توضیح داد: اگر در جایی تابلوهایی که به زبان فارسی هستند پایین کشیده شوند، کار اشخاص مغرض است و با اهداف شخصی صورت گرفته اما سیاست حکومت افغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: فارسی، زبان رسمی افغانستان است

طالبان: فارسی، زبان رسمی افغانستان است