مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 08:402024-01-17اقتصادي

جمعیت حیات وحش خراسان شمالی افزایش 24 درصدی دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: طی سرشماری انجام شده در مجموع تعداد 11 هزار و 585 راس گونه های مختلف سُمدار شمارش شده که نشان از افزایش 24 درصدی دارد.

- رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت وکو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طی برنامه سرشماری حیات وحش شاخص استان که از اواسط مهرماه سال جاری شروع و تا آذر ماه ادامه یافت در مجموع تعداد 11 هزار و 585 راس گونه های مختلف سُمدار (قوچ ومیش اوریال، کل و بز و آهو) در سطح مناطق تحت مدیریت شمارش شد.

وی گفت: خوشبختانه این تعداد در مقایسه با آمار سال گذشته با بیشترین ضریب اطمینان و دقت بالا و حذف سختگیرانه هم پوشانی، 24 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: در این سرشماری علاوه بر گونه های هدف سرشماری، گونه های مهمی چون پلنگ، گرگ خاکستری، گراز، هوبره و غیره نیز مشاهده شد که با توجه به قرار گیری پلنگ و گرگ خاکستری در راس هرم اکولوژیک می توان نتیجه گرفت که اکوسیستم های طبیعی استان در حال حاضر در شرایط مطلوبی از منظر علم اکولوژی قرار دارد.

شکاریان با اشاره به نتایج امیدبخش این سرشماری، افزود: بطور کلی در سطح استان جمعیت گونه قوچ و میش اوریال حدود 12/2درصد، کل و بز 18/7 درصد و آهو 43/1 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت حیات وحش خراسان شمالی افزایش 24 درصدی دارد

جمعیت حیات وحش خراسان شمالی افزایش 24 درصدی دارد