مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 05:452024-01-18بين الملل

نشریه آمریکایی: چین، اوکراین را در سوییس تحقیر کرد


یک نشریه آمریکایی فاش کرد مقام های چینی در جریان سفر اخیر خود به سوییس تلاش های اوکراینی ها برای ترتیب دادن نشستی با نخست وزیر چین را ناکام گذاشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی پالتیکو به نقل از منابع ناشناس فاش کرد مقام های چینی در جریان سفر اخیر خود به سوییس به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد دست رد به درخواست اوکراینی ها برای برگزاری یک نشست بین ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور این کشور با لی چیانگ ، نخست وزیر چین زده اند.

پالتیکو در این گزارش تصریح کرده است: رهبران اوکراین تمایل خود را برای برگزاری نشستی با مقام های چینی در سوییس در هفته جاری پنهان نکردند اما ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین بدون رسیدن به دیدار مطلوبش به خانه برگشت و این ضربه ای به کی یف است.

این در حالی است که هیات چین در سوییس فرصت زیادی برای نشست با همتایان اوکراینی چه در شهر برن یا در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس داشت.

در ادامه این مطلب آمده است: قبل از اجلاس بین المللی اخیر صلح اوکراین در سوییس، آندری یرماک رییس دفتر رییس جمهور اوکراین گفت ضروری است که چین به این مذاکرات صلح در سوییس بپیوندد و تلویحا گفت که زلنسکی فرصتی برای گفتگو با لی چیانگ، نخست وزیر چین خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشریه آمریکایی: چین، اوکراین را در سوییس تحقیر کرد

نشریه آمریکایی: چین، اوکراین را در سوییس تحقیر کرد