مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 15:002023-12-24سياسي

فعالیت دستگاه قضایی خراسان شمالی برای حفاظت از آثار تاریخی جاجرم


رییس کل دادگستری خراسان شمالی از فعالیت دستگاه قضایی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس کل دادگستری خراسان شمالی از فعالیت دستگاه قضایی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده بیان کرد: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی موزه گرمابه تاریخی و حسینیه بزرگ شهر جاجرم در سطح پایین تری از معابر اطراف آن واقع شده، از گذشته بارندگی ها و سیلاب های فصلی گاهی موجب تجمع آب فراوان در محوطه و در مجاورت این بناها شده است.

در صورت تداوم این وضعیت به تدریج خسارت های متعددی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از تکرار و استمرار حوادث مشابه و اظهار نگرانی از تخریب این بناهای ارزشمند، ادامه داد: دستگاه قضایی با حساسیت مضاعف و در راستای صیانت از حقوق عامه، به این عرصه ورود کرده و در تلاش است با ایجاد تمهیدات بازدارنده و پیشگیرانه از ادامه بروز این حوادث جلوگیری کند.

براتی زاده با قدردانی از تلاش های دادستان عمومی و انقلاب جاجرم در این زمینه، گفت: پس از بازدیدهای میدانی مقرر شد اداره میراث فرهنگی این شهرستان هرچه سریع تر ضلع جنوبی این محوطه را حصارکشی یا با ایجاد دیوار حائل، از ورود آب و خسارت دیدن بناهای یادش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت دستگاه قضایی خراسان شمالی برای حفاظت از آثار تاریخی جاجرم

فعالیت دستگاه قضایی خراسان شمالی برای حفاظت از آثار تاریخی جاجرم