مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:352024-01-20اقتصادي

وعده های توخالی مثل مالیات بر خانه های خالی؛ یک درصد پیش بینی دولت تحقق یافت


پیش بینی دولت کسب درآمد 2000 میلیارد تومانی از محل این سرفصل مالیات بر خانه های خالی بوده است اما با گذشت نزدیک به نیمی از سال، آنچه وصول شده حتی معادل قیمت یک واحد آپارتمان میان متراژ در یک منطقه متوسط شهر تهران نیست.

- وعده های توخالی مثل مالیات بر خانه های خالی؛ یک درصد پیش بینی دولت تحقق یافت پیش بینی دولت کسب درآمد 2000 میلیارد تومانی از محل این سرفصل مالیات بر خانه های خالی بوده است اما با گذشت نزدیک به نیمی از سال، آنچه وصول شده حتی معادل قیمت یک واحد آپارتمان میان متراژ در یک منطقه متوسط شهر تهران نیست.

دنیای اقتصاد نوشت: گزارش جدید از میزان وصول مالیات خانه های خالی حکایت از آن دارد که در 5 ماه نخست امسال در تهران فقط حدود 2 میلیارد و 480 میلیون تومان مالیات از این سرفصل وصول شده است؛ رقمی که معادل مالیات اخذ شده از حداکثر 8 واحد آپارتمان در شمال شهر تهران است.

  مالیات خانه های خالی برای سومین سال متوالی در قانون بودجه کشور گنجانده شده و با وجود اینکه امسال متولی امور مالیاتی وصول آن را جدی تر از سال های 99 و 1400 دنبال می کند، اما گزارش عملکرد 5ماهه که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده نشان می دهد نتیجه مورد انتظار دولت حاصل نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های توخالی مثل مالیات بر خانه های خالی؛ یک درصد پیش بینی دولت تحقق یافت

وعده های توخالی مثل مالیات بر خانه های خالی؛ یک درصد پیش بینی دولت تحقق یافت