مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 12:502024-01-06اقتصادي

کاهش میزان ذخایر آب نگران کننده است


استاندار مرکزی با اشاره به کاهش شدید میزان ذخایر آب و عدم تحقق پیش بینی بارندگی ها، خواستار به روزرسانی ابزارهای پیش بینی هواشناسی به منظور پیش بینی های دقیق هوا شد.

- به  گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در نشست حفاظت از منابع آبی و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی قرار بود پاییز پربارشی را پشت سر بگذاریم، اما متاسفانه عدم بارندگی در فصل پاییز و تحقق نیافتن پیش بینی ها کشور و استان را با مشکل کمبود منابع آب مواجه کرد.

وی تصریح کرد: عدم بارندگی در فصل پاییز موجب کاهش ذخیره آب در سدها و افزوده شدن چالش حوزه آب شده که مدیریت مصرف آب و برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز تنش آبی ضروری است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه سازمان هواشناسی باید برای تغییر روش و به روزرسانی ابزارهای پیش بینی چاره اندیشی کند، گفت: سازمان هواشناسی باید خود را مجهز به ابزارهای به روز کرده و در روش های خود شیوه جدیدی را برگزیند.

مخلص الائمه همچنین بر ضرورت هم افزایی دستگاه ها با وزارت نیرو در تامین آب تاکید کرد و گفت: تامین منابع مالی طرح ها در استان از محل اعتبارات استانی تامین می شود که لازم است اقدامات لازم برای اجرای طرح ها صورت گیرد تا چالشی در حوزه تامین آب آشامیدنی نداشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان ذخایر آب نگران کننده است

کاهش میزان ذخایر آب نگران کننده است