مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 10:352023-12-26سياسي

تکبر بزرگ ترین مانع تجلی فضائل اخلاقی است


سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه با بیان این که تکبر منشاء ده ها رذیله و بزرگ ترین مانع تجلی فضائل اخلاقی است، گفت: انسان اگر می خواهد مشمول عفو و رحمت الهی شود، - ایسنا/قم سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه با بیان این که تکبر منشاء ده ها رذیله و بزرگ ترین مانع تجلی فضائل اخلاقی است، گفت: انسان اگر می خواهد مشمول عفو و رحمت الهی شود، باید منیت خود را بشکند؛ چرا که انسان با تکبر به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، سخنران حرم بانوی کرامت در محفل معارفی حرم مطهر که شب گذشته 4 دی ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به فرازهایی از خطبه قاصعه امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در طولانی ترین خطبه نهج البلاغه تکبر را با بیان ها و مثال های مختلف به خوبی تبیین کرده است.

وی با بیان این که تمام انبیا به استثناء حضرت سلیمان، همگی زندگی ساده ای داشتند، ادامه داد: طاغوتیان تاریخ همواره زندگی ساده اولیاءالله را تحقیر می کردند؛ چرا که در نگاه فرعونیان تنها طلا، جواهرات و قدرت و شوکت ظاهری دنیا قابل تعظیم هستند.

وی با تأکید بر این که برای خدای متعال کاری نداشت تا وقتی پیامبری را به نبوت مبعوث می کرد گنج ها، طلاهای ناب و باغ های خرم را در اختیار او قرار دهد، بیان کرد: اگر پیامبری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکبر بزرگ ترین مانع تجلی فضائل اخلاقی است

تکبر بزرگ ترین مانع تجلی فضائل اخلاقی است