مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 14:262023-12-22سياسي

نقش 600 میلیون یورویی پارک فناوری پردیس در صیانت از اقتصاد کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فادس از پردیس مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: جهش علمی در دهه 80 آغاز و جهش فناوری در دهه 90 و 80 با شکل گیری پارک فناوری پردیس و استقرار شرکت های دانش بنیان آغاز شد.

وی گفت: جهش نوآوری گام بعدی ارتقا علم و فناوری کشور بود که در دهه 90 با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حضور 72 شتابدهنده ادامه یافت و موج چهارم این حوزه با اقتصاد دانش بنیان و تسهیل تجارت فناوری پی گرفته شد.

رییس پارک فناوری پردیس افزود: هم اکنون 9 هزار و 500 شرکت دانش بنیان و 10 هزار شرکت مشاور در پارک فناوری پردیس مشغول هستند که منجر به اشتغالزایی مستقیم برای 350 هزار نفر و 140 هزار نفر غیر مستقیم شده است.

صفاری نیا ادامه داد: از دهه 80 پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری کشور با 440 شرکت فناور و حدود 470 هکتار اراضی و با 2 دانشگاه در 6 فاز بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 350 هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و مشاوره در این پارک ساخته شده، ابراز کرد: یک میلیون متر مربع دیگر از اراضی جنوب پردیس برای اضافه شدن به پارک فناوری درحال ساخت است.

رییس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: طی سال گذشته با ساخت بیش از 2 هزار محصول فناورانه در پارک فناوری پردیس از خروج بیش از 600 میلیون یورو جلوگیری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش 600 میلیون یورویی پارک فناوری پردیس در صیانت از اقتصاد کشور

نقش 600 میلیون یورویی پارک فناوری پردیس در صیانت از اقتصاد کشور