مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 09:102024-01-17پزشكي

دندان های شیری بی اهمیت نیستند


یک متخصص دندانپزشکی کودکان اظهار کرد: پوسیدگی دندان های شیری می تواند باعث ایجاد عفونت و التهاب شود و با توجه به اینکه جوانه دندان های دائمی از زمان تولد تا 12 سالگی در زیر دندان های شیری در حال تکامل هستند، - ایسنا/قم یک متخصص دندانپزشکی کودکان اظهار کرد: پوسیدگی دندان های شیری می تواند باعث ایجاد عفونت و التهاب شود و با توجه به اینکه جوانه دندان های دائمی از زمان تولد تا 12 سالگی در زیر دندان های شیری در حال تکامل هستند، عفونت دندان های شیری باعث نقص در تکامل دندان های دائمی زیرین می شود.

فاطمه فردوسی زاده نایینی متخصص دندانپزشکی کودکان در رابطه با زمان رویش دندان های شیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویش اولین دندان های شیری در سن شش ماهگی بوده و روند رویش دندان های شیری تا سن 24 ماهگی کامل می شود.

وی با بیان اینکه دندان های قدامی فک پایین نوزاد اولین دندان های شیری هستند که رویش می کنند، ادامه داد: زمان رویش دندان های شیری به صورت متغیر از 4 ماهگی تا 18 ماهگی است و تأخیر شروع رویش اولین دندان های شیری تا این زمان طبیعی محسوب می شود؛ تعداد دندان های شیری 20 و دندان های دائمی 32 عدد با احتساب 4 دندان عقل است.

فردوسی زاده عنوان کرد: شروع رویش دندان های دائمی در کودکان 6 سالگی است که این زمان رویش ممکن است همانند دندان های شیری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان های شیری بی اهمیت نیستند

دندان های شیری بی اهمیت نیستند