مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 12:152024-01-13ورزشي

متخصص تغذیه ایفمارک: بحث مطرح شده درمورد وزن بازیکنان تیم ملی، غیرعلمی است


رییس بورد تغذیه و مسئول دپارتمان تغذیه و تمرینات ورزشی ایفمارک نسبت به مبحث مطرح شده در مورد وزن تیم ملی ایران واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزار فارس، ارد ایروانی، درخصوص مطلبی که پیرامون وزن بازیکن های حاضر در جام ملت ها انتشار یافت و تیم ملی ایران  سنگین وزن ترین تیم مسابقات اعلام شده، اظهار داشت: در حقیقت این موضوع از نظر بحث علم تغذیه غیر علمی است.

ما متخصصین تغذیه، سالیان سال است که وزن افراد را یک معیار و یک سنجش برای سلامتی افراد نمی دانیم چون وزن افراد از عوامل مختلفی از جمله میزان عضله که قطعاً در ورزشکاران بالاترست، درصد چربی و نوع استخوان بندی تشکیل شده است.

رییس بورد تغذیه و مسئول دپارتمان تغذیه و تمرینات ورزشی مرکز ایفمارک، تصریح کرد: در سال های اخیر برای تمام افراد به خصوص ورزشکاران، متخصصین تغذیه از آنالیز ترکیب بدنی استفاده می کنند.

میزان درصد چربی و اندام ها را اندازه گیری می کنند.

به طور مثال ما یک فوتبالیست حرفه ای که در تیم ملی است را می توانیم در نظر بگیریم وزنش 70 کیلو باشد و یک فرد عادی هم 70 کیلو باشد ولی وقتی به آنالیز ترکیب بدنی این افراد می پردازیم، در واقع می بینیم که فوتبالیست حرفه ای میزان عمده ای از وزن بدنش را عضله و فرد عادی چربی تشکیل داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص تغذیه ایفمارک: بحث مطرح شده درمورد وزن بازیکنان تیم ملی، غیرعلمی است

متخصص تغذیه ایفمارک: بحث مطرح شده درمورد وزن بازیکنان تیم ملی، غیرعلمی است