مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:412024-01-14بين الملل

وال استریت ژورنال: اسراییل قصد دارد کریدور فیلادلفیا را تصرف کند


روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد رژیم صهیونیستی برنامه دارد تا یک عملیات نظامی را برای تصرف محور فیلادلفیا در جنوب غزه اجرا کند.

- روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد رژیم صهیونیستی برنامه دارد تا یک عملیات نظامی را برای تصرف محور فیلادلفیا در جنوب غزه اجرا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، رژیم صهیونیستی قصد اجرای عملیاتی نظامی را در مرز جنوبی نوار غزه با هدف تصرف کریدوری در این مرز تحت عنوان کریدور فیلادلفیا دارد؛ محوری که در یک طرف آن مصر و در طرف دیگر آن یک میلیون فلسطینی آواره قرار دارند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، رژیم صهیونیستی از زمانی که نزدیک به دو دهه قبل از نوار غزه خارج شد کل مرزهای این باریکه فلسطینی را بجز کریدور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز جنوبی با مصر در کنترل داشته و حالا قصد دارد عملیاتی پرخطر را برای در کنترل گرفتن مرز جنوبی با مصر به اجرا بگذارد.

رهبران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مدعی هستند که باید به این بهانه که حماس از این کریدور سلاح به داخل نوار غزه منتقل می کند کنترل این منطقه مرزی را به دست آورند.

وال استریت ژورنال نوشت، مقام های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی و مقام های مصری گفتند، تل آویو به قاهره اطلاع داده برای اجرای یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وال استریت ژورنال: اسراییل قصد دارد کریدور فیلادلفیا را تصرف کند

وال استریت ژورنال: اسراییل قصد دارد کریدور فیلادلفیا را تصرف کند