مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:302023-12-26اقتصادي

بررسی موضوع «ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت ریلی» در دانشگاه علامه


نشست «راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل» از سوی معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اندیشکده ریل و پیشرفت در سومین نشست خود به موضوع ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت ریلی و بهره برداری از آن پرداخت و براین اساس نشست راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل از سوی معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، اندیشکده ریل و پیشرفت، انجمن علمی توسعه و برنامه ریزی اقتصادی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

طی سال­های گذشته طول خطوط ریلی کشور از 11 هزار کیلومتر به 15 هزار کیلومتر رسیده است ولی میزان حمل بار و مسافر افزایش معناداری نداشته است.

سؤالی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت این بود که چرا متناسب با توسعه زیرساخت ریلی عملکرد حمل و نقل ریلی کشور توسعه نیافته است.

اعضای حاضر در این نشست که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، محورهای مختلفی را در پاسخ به این پرسش مهم مطرح کردند.

اول اینکه مبنای مشخصی برای تعریف طرح­های جدید ریلی وجود ندارد و تعداد طرح­های فعال ریلی از 9 طرح به 51 طرح افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی موضوع «ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت ریلی» در دانشگاه علامه

بررسی موضوع «ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت ریلی» در دانشگاه علامه