مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 07:352024-01-03بين الملل

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا تلفنی گفت وگو کردند


دیوید کامرون و آنتونی بلینکن وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در گفت وگوی تلفنی پیرامون آخرین وضعیت جنگ در غزه و حملات اخیر در دریای سرخ رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف واکنش ارتش ملی یمن به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و ادعا کردند که حملات علیه کشتی های تجاری در دریای سرخ غیرقانونی و غیرموجه است.

بر اساس این بیانیه، آنها اعلام کردند که بریتانیا و ایالات متحده همراه با شرکای خود تلاش خواهند کرد تا حوثی ها را در قبال این حملات غیرقانونی مسئول بدانند.

این درحالیست که ارتش یمن طی هفته های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده اند تا زمانی که رژیم اسراییل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا چندی پیش مدعی شد که یک ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است؛ اما دیری نپایید که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی های جنگی خود به فرمانده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا تلفنی گفت وگو کردند

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا تلفنی گفت وگو کردند