مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 17:102024-01-17پزشكي

بیماری هایی که موجب دفع پروتیین از کلیه ها می شوند


مهم ترین بیماری هایی که موجب دفع پروتیین از کلیه ها می شوند، شامل دیابت، فشار خون و بیماری های خودایمنی کلیه هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، در مورد بیماری دیابت و فشار خون، بیشتر از این که عوارض دفع پروتیین مهم باشد، این عارضه نشانه وخامت بیماری و شروع آسیب کلیه هاست و نشان می دهد هر چه سریع تر باید قند خون کنترل شود و فشار خون پایین بیاید.

در دیابت نوع 1 و 2، نخستین علامت اختلال عملکرد کلیه، دفع مقادیر کم آلبومین در ادرار است که میکروآلبومینوری (microalbuminuria) نامیده می شود.

با کاهش بیشتر عملکرد کلیه، مقدار آلبومین موجود در ادرار افزایش می یابد و میکروآلبومینوری به پروتیینوری کامل تبدیل می شود.

در پرفشاری خون (فشارخون بالا)، دومین عامل ایجاد بیماری کلیوی مرحله انتهایی است و وجود پروتیینوری در فرد مبتلا به فشارخون بالا، نشان دهنده کاهش عملکرد کلیه است و در صورتی که فشارخون بالا کنترل نشود می تواند به نارسایی کامل کلیه پیشرفت کند.

نشانه های اولیه پروتیینوری پرادراریبیدار شدن در شب برای دفع ادراراِدِم اندام ها (ورم دست ها، پاها، شکم و صورت)ادرار کف آلوداین ها نشانه های قطعی برای این مشکل نیستند و به طور شایع تر، پروتیینوری با هیچ علامت و نشانه ای همراه نیست و فقط در آزمایش ادرار مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که موجب دفع پروتیین از کلیه ها می شوند

بیماری هایی که موجب دفع پروتیین از کلیه ها می شوند