مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:152024-01-07فرهنگي

تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع دستی بسیج


دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بسیج هنرمندان گیلانی که بخشی از تجلی هنر ماندگار ایرانیان است، در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت به مدت چهار روز گشایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بسیج هنرمندان گیلانی به مدت چهار روز در پیاده راه فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت گشایش یافت.

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بسیج گیلان با عنوان هنر ماندگار ایرانی گشایش یافته و شامل حصیربافی، چادرشب، رشتی دوزی، خراطی، شالبافی، سفال و سرامیک، لباس محلی، بافتنی های سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، معرق چوب، قلم زنی و سازسازی سنتی و دیگر مصنوعات بومی و محلی گیلانیان است.

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: این جشنواره هم زمان با هفته بصیرت با هدف معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان گیلان، احیای رشته های صنایع دستی در حال منسوخ و حمایت از صنعتگران برپاشده است.

  روح الله قمری رییس سازمان بسیج هنرمندان گیلان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش نمایشگاهی و جشنواره طراحی شده، گفت: در این نمایشگاه 70 اثر از 40 هنرمند در قالب هفت غرفه به نمایش گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع دستی بسیج

تجلی هنر ماندگار ایرانیان در نمایشگاه صنایع دستی بسیج