مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 16:052024-01-07اقتصادي

صادرات 12 میلیون اصله نهال گل و گیاه در گیلان


به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از 19 میلیون و 600 اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی، زینتی، گلدار و نشایی در این استان تا پایان سال 12 میلیون اصله به خارج از کشور صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از باغات پرورش گیاه زینتی در رودسر و در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از 50 میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گیلان اظهار کرد: از این تعداد گل و گیاه های تولید شده، 19 میلیون و 600 اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی زینتی، گلدار و نشایی است که تا پایان سال 12 میلیون اصله به خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه تولیدات گیاهان در فضای باز دارای ظرفیت بسیار خوبی در استان است، گفت: تولیدات گیاهان فضای باز در استان بیش از 31 میلیون اصله است که از این مقدار 29 میلیون درخت و درختچه زینتی بیشترین تولیدات را تشکیل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به شرایط جغرافیایی استان در پرورش گل و گیاه زینتی بیان کرد: در گیلان 920 هکتار گل و گیاه زینتی در فضای آزاد وجود دارد که می تواند بسیار به ارز آوری استان کمک کند.

محمدی، شهرستان رودسر و چابکسر را قطع تولید گل و گیاه دانست و افزود: بر اساس آمار چهار هزار و 800 بهره بردار در گیلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 12 میلیون اصله نهال گل و گیاه در گیلان

صادرات 12 میلیون اصله نهال گل و گیاه در گیلان