مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:302024-01-09بين الملل

فرصت طلایی بغداد برای رهایی از هژمونی آمریکا


نقض های مکرر حاکمیت عراق و به طور مشخص هدف قراردادن مقرهای سازمان الحشد الشعبی و ترور فرماندهان آن برای ائتلاف آمریکایی حاضر در این کشور دردسرساز شده و موج جدیدی از تحرکات سیاسی و نظامی را برای اخراج این اشغالگران ایجاد کرده است.

- صحنه ترور ابوتقوی امری که موجب شد نخست وزیر محمد شیاع السودانی آن را پایان توجیهات حضور ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا در عراق اعلام کند و از آغاز ترتیبات پایان حضور نیروهای این ائتلاف سخن بگوید و این موضوع را تعهدی برگشت ناپذیر برای دولت عراق توصیف کند.

  سیاستمداران نزدیک به سازمان الحشد الشعبی نیز در موضعی متحد خواستار تضمین بغداد برای اجرای این وعده جدید شکایت از واشنگتن برای هدف قرار دادن یک نیروی رسمی تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق شدند و در عین حال تحرکات جدیدی را در پارلمان برای ملزم کردن دولت به اجرای دقیق مصوبه اخراج آمریکایی ها (مصوب ژانویه 2020) آغاز کردند و از تصویب قانون جدیدی برای پایان دادن به اشغالگری آمریکایی ها سخن می گویند.

در همین راستا عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق علی البنداوی در گفت وگو با رسانه های عراقی از اتخاذ  گام های واقعی برای برگزاری نشست فوق العاده پارلمان برای بررسی موضوع نقض حاکمیت عراق، خبر داد و گفت آمریکا برای اهداف امنیتی خود، در بم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت طلایی بغداد برای رهایی از هژمونی آمریکا

فرصت طلایی بغداد برای رهایی از هژمونی آمریکا