مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:302024-01-10بين الملل

چین به آمریکا تاکید کرد: بر سر تایوان مصالحه یا عقب نشینی نمی کنیم


وزارت خارجه چین تاکید کرد این کشور هرگز در مورد موضوع تایوان سازش یا عقب نشینی نمی کند و از واشنگتن می خواهد مسلح سازی تایوان را متوقف کند.

- مذاکرات هیات های نظامی چین و آمریکا، 9 ژانویه 2024 در پنتاگون وزارت خارجه چین تاکید کرد این کشور هرگز در مورد موضوع تایوان سازش یا عقب نشینی نمی کند و از واشنگتن می خواهد مسلح سازی تایوان را متوقف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: چین از آمریکا می خواهد استقرار نظامی و اقدامات تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی را کاهش دهد و از حمایت از اقدامات تحریک آمیز توسط کشورها دست بردارد؛ آمریکا باید ریشه های مسائل امنیتی دریایی و هوایی را کاملاً درک کند، نیروهای خط مقدم خود را به شدت مهار کند و از اغراق و هیاهو دست بردارد .

شبکه ترکیه ای تی آرتی در این باره گزارش داد که وزارت دفاع چین، روز چهارشنبه، اعلام کرد مقامات ارتش این کشور به همتایان آمریکایی خود گفته اند که هرگز در زمینه مسئله تایوان مصالحه نخواهند کرد و از آن ها خواسته اند فعالیت های تحریک آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند.

در بیانیه وزارت دفاع چین درباره رایزنی مقامات ارتش چین با همتایان آمریکایی خود که دوشنبه و سه شنبه در واشنگتن برگزار شد، آمده است که چین تاکید کرد هرگز درباره مسئله تایوان یا عقب نشینی نخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به آمریکا تاکید کرد: بر سر تایوان مصالحه یا عقب نشینی نمی کنیم

چین به آمریکا تاکید کرد: بر سر تایوان مصالحه یا عقب نشینی نمی کنیم