مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:052024-01-20اقتصادي

برای رشد حمل ونقل هوایی قیمت بلیت و سوخت هواپیما باید آزاد شود


یک کارشناس صنعت حمل ونقل هوایی با بیان اینکه برای رشد صنعت حمل ونقل هوایی باید آزادسازی در قیمت و شبکه پروازی اتفاق بیفتد، گفت: ایرلاین ها باید خود را با رقبای بین المللی مقایسه کنند که با وجود کیفیت مناسب، - یک کارشناس صنعت حمل ونقل هوایی با بیان اینکه برای رشد صنعت حمل ونقل هوایی باید آزادسازی در قیمت و شبکه پروازی اتفاق بیفتد، گفت: ایرلاین ها باید خود را با رقبای بین المللی مقایسه کنند که با وجود کیفیت مناسب، سوخت یارانه ای دریافت نمی کنند.

محمدرضا ابراهیم پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: قیمت بلیت هواپیما پایین است و باید افزایش پیدا کند اما سوخت هم باید آزاد شود و دیگر یارانه ای نباشد، در آن صورت دیگر انتظاری وجود ندارد که قیمت ها به صورت دستوری عرضه شود.

وی ادامه داد: قبلا هم تایید شده بود که قیمت گذاری ایرلاین ها تابع قیمت گذاری دولت نیست و سال 1392 یک کارگروه برای بررسی این موضوع تشکیل شد و از سال 1394 قرار شد آزادسازی به صورت دومرحله ای رخ دهد.

در مرحله اول پس از آزادسازی، سقفی برای قیمت بلیت تعیین شد و قرار بود بعد از شش ماه وارد فاز دو شود که تقریبا هم آزادسازی رخ داد و البته گاهی مردم شکایت می کردند که پیگیری می شد تا قیمت ها به صورت نامعقول نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای رشد حمل ونقل هوایی قیمت بلیت و سوخت هواپیما باید آزاد شود

برای رشد حمل ونقل هوایی قیمت بلیت و سوخت هواپیما باید آزاد شود