مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 12:052024-01-08پزشكي

تفاوت عجیب 4 و 5 در مغز انسان


از آنجایی که مهارت تشخیص فوری ما به طور ناگهانی برای مقادیر بالاتر از چهار محو می شود، برخی از پژوهشگران به این موضوع فکر کرده اند که آیا ممکن است مغز از دو روش پردازش جداگانه برای مقادیر کمتر و بیشتر استفاده کند.

- شاید هم این طور باشد که مغز ما همیشه از روش تخمین استفاده کند، اما میزان خطا برای اعداد کوچک تر آنقدر پایین باشد که متوجه آن نشویم.

زومیت نوشت: پژوهش جدیدی نشان می دهد مغز انسان از مکانیسم های عصبی متفاوتی برای شناسایی اعداد کوچک تر و بزرگ تر استفاده می کند.

  سریع جواب دهید: چند سیب در عکس بالا وجود دارد؟ به راحتی می توان سه سیب را دید، اما به لطف مکانیسم پردازش متمایز مغز شما، ممکن است این کار حتی ساده تر از چیزی باشد که تصور می کنید.

  براساس مطالعه ای جدید، مغز انسان دو روش مجزا برای پردازش تعداد دارد: سیستمی برای مقادیر چهار یا کمتر و سیستم دیگری برای مقادیر پنج و بالاتر.

  دانشمندان مدت ها است می دانند وقتی از افراد خواسته می شود مقادیر بالاتر یا پایین تر از این آستانه را سریع تشخیص دهند، آن ها به طرز متفاوتی واکنش نشان می دهند، اما مشخص نبوده است که این امر واقعا شاهدی از وجود دو مکانیسم عصبی متمایز است یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت عجیب 4 و 5 در مغز انسان

تفاوت عجیب 4 و 5 در مغز انسان