مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 14:152023-12-23سياسي

بهترین دانشگاه های کشور در ثبت اختراع معرفی شدند


رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، میزان عملکرد ملی و بین المللی دانشگاه های کشور در شاخص ثبت اختراع را اعلام کرد.

- به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سید احمد فاضل زاده رییس مؤسسه ISC در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس گفت: در دنیای کنونی به خوبی مشخص شده که زنجیره ارزش علم و فناوری فرآیند پیچیده ای است که فعالیت اجزای متعددی را می طلبد.

دانش و علم که اغلب در قالب مقالات ارائه می شوند باید به فناوری تبدیل شوند، چرا که تولید علم به تنهایی نمی تواند به پیشرفت کشور منجر شود.

وی افزود: پس از تبدیل آن به فناوری باعث توانمندی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد.

با توجه به تأکید سیاستگذاران علم و فناوری بر رشد درون زا، ایجاب می کند مؤلفه تولید فناوری مورد توجه جدی قرار گیرد که میزان اختراعات ثبت شده یکی از شاخص های این مؤلفه است.

رییس مؤسسه ISC تشریح کرد: با توجه به زنجیره ارزش علم و فناوری، باید دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و فناوری و شرکت های دانش بنیان کشور با برنامه ریزی و اختصاص بودجه مناسب، اقدام به ثبت دستاوردهای علمی و فناوری در پایگاه های ملی و بین المللی ثبت اختراعات کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین دانشگاه های کشور در ثبت اختراع معرفی شدند

بهترین دانشگاه های کشور در ثبت اختراع معرفی شدند